رایانه

رایانه

رایانه
رایانه

رایانه

رایانه

ایجاد فایل و پوشه بدون نام در ویندوز



هنگامی که شما به صورت معمولی یک پوشه را تغییر نام می دهید اگر هیچ عبارتی را در کادر تغییر نام وارد نکنید فایل و یا پوشه شما نام اولی خود را می گیرد شاید شما هم مانند من دوست داشته باشید که بدونید چگونه می توان هیچ نامی را وارد نکرد و فایل و یا پوشه ای بدون نام ایجاد کنید،برای اینکار شما کار دشواری در پیش ندارید و فقط لازم است که به ترفند ساده ی زیر را به کار بگیرید.

برای اینکار دو راه بسیار شبیه به هم و ساده وجود دارد که ما در زیر به آنها اشاره می کنیم و شما با استفاده از هرکدام از این ترفند ها می توانید یک فایل،پوشه و.... بدون نام در کامپیوتر خود داتشته باشید،

روش اول:روی فایل و یا پوشه ی مورد نظر راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید،حال کلید Alt را از صفحه کلید نگه داشته و از اعداد سمت راست 0160 را تایپ نمایید و Enter کنید.خواهید دید که به همین سادگی فایل و یا پوشه ی مورد نظر شما بدون نام شده است.

روش دوم:این روش هم تغیریباٌ همان روش اول است ولی ما برای اینکه بدونید این رو هم برای شما در میگم،در این روش شما همان کارهایی را که در روش اول کرده اید اینجا هم انجام بدهید ولی به جای عدد0160 می توانید عدد 285 را وارد کنید.

 

یادم رفت که بگم شما می توانید فایل و یا پوشه ی بدون نامی را که ایجاد کرده اید.بر روی گوشه و یا فلش و ... ارسال کنید که به همین صورت بدون نام باقی می ماند.

تعدادی از دستوراتی که در run اجرا می شوند.


 

REGEDIT

با تایپ این عبارت در قسمت RUN ریجستری ویندوز باز می شود و با استفاده از آن می توان به قسمت های مختلف ویندوز دست یافت و آنها را تغییر داد.فقط توجه داشته باشید که ریجستری قسمتی حساس از ویندوز بودن هیچ وقت چیزی را که در ریجستری نمی دانید مربوط به چیست را تغییر و یا حذف نکنید.

در صوررتی که مایل باشید تغییراتی جالب و مفید در آن ایجاد نمایید و بیشتر با این قسمت از ویندوز آشنا شوید به قسمت ریجستری در سایت ما بروید.

CMD

با تایپ این دستور سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود .شما می توانید فرمان های خود را برای این سیستم عامل تایپ نمایید.

PERFMON

این دستور مربوط به اجرای سیستم مانیتور می باشد و در آن جزئیاتی در مورد فضای اشغال شده از رو و یا مقدار بازدهی COU  و همچنین مقدار اطلاعات خوانده شده از روی هارد را به صورت نمودار به شما نشان می دهد.

SYSEDIT

با تایپ این دستور فایل های سیستمی کامپیوتر اجرا می شوند.و شما می توانید آنها را ویرایش نمایید.ویا در آنها تغییراتی را ایجاد نمایید.به نحوی می توانیم بگوییم این قسمت از ریجستری  حساس تر می باشد و در صورت اشتباه ممکن است سیستم شما دیگر بالا نیاید.و ناچار به نصب دوباره ی ویندوز شوید.

FIREWALL

این دستور مربوط  به دیواره ی آتش ویندوز می باشد شما می توانید که در این قسمت دیواره ی آتش ویندوز را فعال و یا غیر فعال کنید.در صورتی که از شبکه استفاده می کنید حتماٌ این قسمت را فعال کنید. این قسمت برای امنیت در شبکه و همچنین جلوگیری از ورود هکر ها بته سیستم شما بسیاز موثر می باشد.

DRWTSN32

با تایپ این دستور می توانید برنامه ی دکتر واتسون را اجرا نمایید.این برنامه گزارش و همچنین در عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید می باشد

NTBACKUP

با تایپ این دستور برنامه گرفتم نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا می شود و شما می توانید از سیستم خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

%TEMP%

با تایپ این دستور شما می توانید به نحوی هم سرعت سیستم را بالا ببرید و هم ظرفیت هارد خود را افزایش دهید.این دستور فایل ها و یا پوشه هایی را که روی ویندوز و یا در هارد کارایی ندارند.به شما نشان می دهد و شما می توانید با خیال راحت آنها را حذف کنید.

IEXPRESS

در صورتی که مایل باشید یک پکیج بسازید به این دستور را وارد کنید

در صورتی که مایل  به نجوه ی ساخت پکیج باشید می توانید.آموزش آن را در  آموزش کامپیوتر در سایت ما یاد بگیرید.

MSCONFIG

این دستور یکی از  قسمت های مهم  برای  بالا بردن سرعت روشن کردن کامپیوتر و همچنین خاموش کردن آن می باشد می باشد.با تایپ این دستور در قسمت RUN و سپس رفتن به تب SFARTUP می توانید برنامه هایی را که هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می شوند را از کار بیندازید.

توجه داشته باشید که آنتی ویروس را غیر فعال نکنید.

 

روشی مطمئن برای باز نشدن محتویات پوشه




شاید شما هم برای غیب کردن پوشه ها در ویندوز  از طریق
Hidden استفاده می کنید . ولی در این صورت هر کسی می تواند با رفتن به آدرس زیر فایل ها و پوشه های غیب شده ی شما را مشاهده کند.Tools > Folder Option > view > show hidden files and folders حالا ما روش جدید و مطمئن تری از روش بالا به شما معرفی می کنیم. البته با این روش پوشه ی شما مخفی نمی شود بلکه می توانید این پوشه را به شورتکات کنترل پنل تبدیل کنید. وهنگامی که این شورتکات را بازمی کنید.محتویات داخل پوشه ی شما اصالاٌ نمایش داده نمی شود و کنترل پنل باز می شود.

روش کار به صورت زیر می باشد:

ابتدا کد زیر را در داخل notepad با نام  lock و با پسوند bat یعنی به صورت lock.bat ذخیره ( Save ) کنید.

ren Control Control.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}

حالا فایل بالا را در کنار یک پوشه با نام control در هر جای کامپیوتر که دوست دارید قرار دهید و آن فایل را اجرا کنید(یعنی بر روی فایلی که با کد بالا ایجاد کرده اید دابل کلیک کنید)می بیند که پوشه شما به آیکن کنترل پنل تبدیل شده است.حالا اگه پوشه خودتون  رو باز بکنید.به هیچ وجه محتویات داخل پوشه ی شما نمایش داده نمی شه.و فقط کنترل پنل نمایش داده می شه.

حالا اگر بخواهید خودتان دوباره محتویات پوشه را مشاهده بکنید.این بار کد زیر را در داخل نوت پد کپی و یا تایپ کنید.و آن را با نام key و با پسوند.bat به صورت key.bat در کنار پوشه ی control ذخیره کنید.

ren control.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D} control

و با اجرای این فایل می توانید پوشه را به راحتی به حالت اول باز ردانده و محتویات آن را مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که شما می توانید فایل key را در جای دیگری از هارد خود ذخیره کنند و هنگامی که تصمیم داشتید محتویات داخل پوشه را مشاهده کنید فایل Key را در کنار پوشه Control قرار دهید و بعد از مشاهده داخل پوشه دوباره این فایل را از کنار پوشه control  بردارید.

تذکر:ممکن است روش بالا روی ویندوز7 کار نکند.


خاموش کردن کامپیوتر به صورت خودکار



آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که چگونه  میشه که کامپیوتر بعد از مدت زمانی خودش خاموش بشه؟

اگه دوست دارید این ترفند رو یاد بگیرید.کافی است که مطالب زیر رو بخونید.

1-از منوی استارت run را انتخاب کنید.

2-دستور shutdown -s -t 500 را تایپ و یا کپی کنید.وok کنید.(ویا از صفحه کلید کلید enter را بفشارید)

خوب....به همین راحتی تمام شد.

فقط دقت کنید که عدد 500 در دستور بالا نشان دهنده ی این است که کامپیوتر شما پس از 500 ثانیه خاموش می شود شما هم می تونید اون رو مطابق میل خود بیشتر و یا کمتر کنید.

اگر هم از خاموش کردن کامپیوتر پشیمان شدید می تونید با این دستور shutdown -a رو در قسمت run تایپ و یا کپی کنید تا خاموش کردن خودکار کامپیوتر را  لغو کنید.