رایانه

رایانه

رایانه
رایانه

رایانه

رایانه

آموزش تصویری عبور از پسورد Windows 7 در ۹ ثانیه


ابتدا DVD ویندوز ۷ را در داخل درایو کامپیوتر قرار داده و با restart نمودن سیستم، آن را از روی DVD  راه اندازی کنید. پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، دکمه Next را زده و در پنجره بعدی، گزینه Repair your computer را انتخاب نمایید.

 

سپس در پنجره باز شده، پس از انتخاب سیستم عامل، دکمه Next را زده و در صفحه بعدی، بر روی گزینه Command Prompt کلیک کنید.

 

 

 

پس از اجرا شدن برنامه cmd، باید از فایلی که قرار است برای ورود به ویندوز دستکاری شود، در محل دیگری نسخه پشتیبان بگیرید. برای انجام این کار، دستور زیر را تایپ کنید:

copy c:windowssystem32sethc.exe c

 

 

 

حالا فقط کافی است که فایل اجرایی cmd را کپی کنید. برای این کار، از دستور زیر استفاده نمایید:

copy c:windowssystem32cmd.exe c:windowssystem32sethc.exe

 

 

 

آنگاه، برنامه cmd را بسته، دکمه Restart را از پنجره جاری، انتخاب نموده و اجازه دهید تا به صورت عادی، ویندوز بارگذاری شود. هنگامی که صفحه خوش آمد گویی و در خواست کلمه عبور را مشاهده کردید، دکمه Shift صفحه کلید را ۵ مرتبه بفشارید تا پنجره command prompt در حالت مدیر سیستم، نمایش داده شود.

 

      

 

 

 

هم اکنون، زمان تغییر کلمه عبور ویندوز است. بنابراین، دستور زیر را تایپ کنید:

net user administrator NewPassword

 

       

 

توجه داشته باشید که به جای کلمه administrator، باید نام کاربری ویندوز و به جای NewPassword، رمز عبور جدیدی که می خواهید جایگزین پسورد فعلی شود را تایپ نمایید.

سپس برنامه cmd را بسته و با کلمه عبور جدیدی که داده اید، وارد ویندوز شوید. به همین راحتی!

در آخر هم باید فایل اصلی sethc.exe را که از آن نسخه پشتیبان گرفته اید، جایگزین فایل فعلی نمایید. برای انجام این کار، دوباره سیستم را از روی DVD ویندوز راه اندازی کرده و زمانی که بعد از قسمت Repair your computer پنجره cmd نمایش داده شد، دستور زیر را برای جایگزینی آن تایپ کنید:

copy c:sethc.exe c:windowssystem32sethc.exe

در نهایت، برای اعمال تغییرات، لازم است که سیستم دوباره راه اندازی شود.

کوچک ترین کامپیوتر جهان


شرکت نروژی اف اکس ای ، کوچکترین کامپیوتر جهان را در قالب یک فلش کوچک به نام کوتن کاندی (Cotton Candy) رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رونمایی این کامپیوتر هشت سانتی متری در نمایشگاه جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد.
این کامپیوتر بسیار کوچک CPU کواد کور 1.2 گیگاهرتزی دارد و می تواند با مانیتور به هر کامپیوتر یا موبایل یا در شرایطی مانیتورهای مورد استفاده در تجهیزات پزشکی و خودروها متصل شود و فعالیت کند.


این دستگاه با وزن 21 گرم قابلیت اتصال با استفاده از رابط های یو اس بی ، مایکرو یو اس بی و رابط وضوح بالا HD دارد و می تواند با اتصال به گوشی های موبایل هوشمند، لپ تاپ، دستگاه های مکینتاش و برخی از دستگاه های قابل اتصال به تلویزیون فعالیت کند.

این کامپیوتر همچنین دارای اینترنت بی سیم (وای فای)، بلوتوث  است و به هر نوع دستگاهی که پورت HD دارد، قابل اتصال است.

دانلود فیلتر شکن قوی-رایگان/بدون نیاز به proxy,vpn


می خواهیم به شما فیلتر شکنی (Filter Breaker) را معرفی کنم ،که از قوی ترین فیلتر شکن های که تا به حال استفاده کرده اید قوی تر باشد،این فیلترشکن رایگان می باشد و به دانلود نرم افزاری فیلتر شکن احتیاج ندارد. پروکسی proxy نمی گیرد و از vpn قوی تر است . فیلتر شکنی که همیشه و همیشه وصل وبا سرعت بالا شما رو به آن چیز که می خواهید راهنمایی می کند.

فیلتر شکن


( ۱- نماز )

فکر می کنم بهترین فیلتر شکن دنیا باشه که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن امضا و مهر کرده ...باوری نداری
" ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/۴۴"
 

( ۲- ماه مبارک رمضان )

این سری از فیلتر شکن ها مدت زمان طولانی برای شما کاربرد دارد و حتی باعث می شود ویروس هایی با گناه وارد خود کرده اید قتل عام کند .


( ۳- قرآن )

فقط برای این فیلترشکن بگویم که نظیرش اصلا وجود ندارد همه متخصص فیلتر شکنی (پیامبران) جلوی این کلام الهی زانو می زنند ... برای اثر کردنش اول قدم خواندنش و فهمیدن و پله آخر عمل کردن به آن است.

 

( ۴- محبت اهل بیت )

متاسفانه این نسخه از فیلتر شکن ها همه جا پخش نشده و به گفته صاحبان این فیلتر شکن ها این برای کسانی است واقعا به ما اعتقاد داشته و پیرو ما باشند.


( ۵- اذکار )

این ذکر باید توسط متخصصشان تجویز بشود.
اخطار اخطار : در مورد این فیلترشکن باید گفت نسخه های تقلبی زیادی وجود دارد پس مواظب باشید.


دلایل فیلتر شدن :

وقتی انسان گناه می کند به دلیل جهلشان به ازای هرگناه یک قدم از خدا دور می شود این فیلتر ها بر چشمانمان ، گوش هایمان و قلب ما سیطره می زند و اگر کسی دچار این گناهان شد اگر به یکی از این فیلتر شکن ها وصل باشد ان شاءالله به راه مستقیم هدایت می شود.


شیطان


عذاب خدا


دوستـــان هنـــــوز دیر نشـــده ، توبه کنیـــم ...
روزی که یگانه منجی ( عج ) ظهور می کند نزدیک است ...
پس همین حالا بر شیطان رجیم لعنت بکنیم و راهمان را از او که دشمن مسلمین جهان به خصوص شیعه هاست , جدا بکنیم !!!

اللـــهم عجـــل لولیـــک الفـــرج
 

در صورت زمین خوردن لپ تاپ چکار باید کرد؟


 

بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک لپ تاپ بعد از سرقت شدن، رخ دهد، افتادن آن بر روی زمین است . البته زمین خوردن یک لپ تاپ همیشه به از دست رفتن کل آن منجر نمی شود و ممکن است خساراتی به مادربرد، هارددرایو و یا مانیتور وارد شود. بنابران قبل از این که فکر کنید همه چیز از دست رفته است ، از طریق فهرستی که در این مقاله آمده ، کامپیوترتان را دقیقا بررسی کنید و میزان خسارت وارد شده بر آن را تعیین کنید.

فهرست بازبینی
می توانید برخی از قسمت های کامپیوتر کیفی خود را بدون روشن کردن آن بررسی کنید. قسمت های دیگر را باید بعد از راه اندازی کنترل کنید. بعضی از بخشها مانند صفحه نمایش را نیز همان طور که در ادامه توضیح خواهیم داد، باید هم در زمان خاموشی و هم در زمان روشن بودن مورد بازبینی قرار دهید.

1. کیس:
قسمت خارجی کامپیوترتان را بررسی کنید و ببینید که آیا بخشی از کیس آن شکستگی ، خراش و یا فرورفتگی دارد یا خیر. اگر مانیتور خراش برداشت و این خراش آنچنان زیاد بود که خواستید آن را تعمیر کرده و یا بپوشانید، یکی از روش های زیر را امتحان کنید.
از یک محصول نگهداری از کامپیوتر مانند Out by Kit (www.kitwax.com ) استفاده کنید. یک قطره کوچک از آن را روی یک دستمال کتان تمیز ریخته و به آرامی روی مانیتور بکشید یا به سادگی خراش را با چسب بچسبانید و یا از پوشش Schticker (www.schtickers.cm) که نه تنها مشکلات کوچک را برطرف می کند، بلکه به طور همزمان کامپیوتر کیفی تان را نیز سفارشی می کند، استفاده کنید. با این وجود، اگر مانیتور خسارت زیادی دیده بود، آن را به یک ارائه دهنده معتبر خدمات پس از فروش و یا یک فروشگاه تعمیر کامپیوترهای کیفی ببرید.
در زمان کنترل قسمت های خارجی کامپیوتر، فراموش نکنید که آن را باز کرده و لولاهای آن را نیز بررسی کنید. قفل ها را نیز وارسی کنید که درب آن محکم ببندید. اگر خودتان بخواهید لولاها و یا قفل های خراب را تعمیر کنید، وقتتان هدر خواهد رفت. باید از خدمات پس از فروش کامپیوتر کیفی تان استفاده کنید.

2. صفحه نمایش:
یکی از حساس ترین بخش های لپ تاپ ، مانیتور آن است. بعد از این که کامپیوتر را باز کردید، مطمئن شوید که صفحه نمایش سالم باشد. اگر آسیب دیده بود ( اما هنوز چیزی را نمایش می داد)، می توانید به صورت موقت کامپیوترتان را به مانیتور یک کامپیوتر دسک تاپ وصل کره و از آن استفاده کنید. اگرمانیتور سالم بود،کامپیوتر را راه اندازی کرده و بررسی کنید که آیا خطی یا پیکسل خرابی در مانیتور وجود دارد یا خیر. اگر صفحه نمایش کاملا سیاه بود یا در آن خطی وجود داشت، احتمالا مشکل از قطع شدن ارتباط میان مادربرد و مانیتور است. می توانید کیس را باز کنید و کابل ها را بررسی کرده و کابل های قطع شده را مجددا وصل کنید. تعمیر سریعی برای پیکسلهای خراب وجود ندارد. شاید بتوانید با برخی از آنها کنار بیایید. اما در نهایت کل مانیتور را برای رهایی از آنها تعویض کنید. اگرچه خودتان می توانید آن را عوض کنید، اما این کار سخت و پرهزینه خواهد بود، مخصوصا اگر این کار را در همان بار اول به درستی انجام ندهید. پیشنهاد می کنیم که این کار را به افراد باتجربه بسپارید. مشکل محتمل دیگر نیز ممکن است از کارافتادن لامپ پشت صفحه باشد. لامپ پشت صفحه کامپیوترهای کیفی مانند لامپ های معمولی، به دلیل روشن بودن مکرر، به مرور از کار می افتد. اما زمین خوردن باعث از کارافتادن همیشگی و یا خارج شدن آن از جایش می شود. می توانید یک لامپ پشت صفحه جدید تهیه کنید، اما طریقه ی نصب آن از حوصله ی این مقاله خارج است. پیشنهاد می کنم که از یک کارشناس کمک بگیرید، مگر این که به تواناییهای خود واقف باشید. ( نکته ی مهم : قبل از انجام هر گونه تعمیرات، ابتدا مطمئن شوید که باتری را برداشته و یا دستگاه را از برق کشیده اید.)
این احتمال را نیز در نظر داشته باشید که کارنکردن یک صفحه نمایش ممکن است به دلیل ضعیف شدن و یا از کار افتادن آداپتور ویدیویی و یا شکستگی یک یا چند پین در کابل ویدئو باشد. اگر مشکل این جا بود،ممکن است، پیغامی تحت عنوان No signal source را در صفحه مشاهده کنید. خودتان می توانید یک پین شکسته را تعمیر یا تعویض کنید.

3. درایو CD/DVD:
درایو CD/DVD را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که سینی آن به آرامی خارج می شود. اگر این طور نبود،یک سوزن یا یک شی باریک را در سوراخ جلوی درایو فرو کرده و سعی کنید آن را باز کنید. اگر مشکل همچنان باقی بود، باید درایو را تعویض کنید.

4. باتری:
هر گاه پس از زمین خوردن، خواستید کامپیوترتان را روشن کنید، ابتدا از برق باتری استفاده کنید. اگر کامپیوترتان کار کرد، باتری سالم است. اگر باتری کامپیوتر را روشن نکرد ( و مطمئن هستید که این تغییر بعد از زمین خوردن آن به وجود آمده است) اما با آداپتور AC روشن شد، احتمالا باتری کامپیوتر خراب شده است که به راحتی می توانید آن را تعویض کنید.

5. فن:
گاهی اوقات ممکن است خرابی فن به گونه ای باشد که فکر کنید هاردتان مشکل دارد، در حالی که سالم است. این مسئله به این دلیل است که فن، کار خنک کردن فضای داخلی کامپیوتر را برعهده دارد. اگر فن از کار بیافتد، کامپیوترتان به شدت گرم خواهد شد و در نتیجه بد کارکرده و یا خاموش می شود. بعد از روشن کردن کامپیوتر، منتظر شوید که فن نیز روشن شود. اگر صدای آن را نشنیدید و یا صدای بلندی تولید می کرد، کامپیوتر را خاموش کرده، اجازه دهید تا سرد شود و پس از بازکردن کیس به بررسی فن بپردازید. اگر فن پس از زمین خوردن خراب شده باشد،به راحتی می توانید متوجه شوید. اگر سالم به نظر رسید، آن را تمیز کنید. یک راه برای تمیز کردن آن این است که با استفاده از یک قوطی پر از هوای فشرده با فشار به آن بدمید. این کار هیچ گرد و خاکی را باقی نمی گذارد. اگر فن آسیب دیده باشد، آن را برای تعمیر نزد تعمیرکار کامپیوتر کیفی ببرید.

6. هارددرایو و مادربرد:
اگر نمی توانید از یک بخش کامپیوتر به خود، یک درایو یا تجهیزات جانبی مانند چاپگر، استفاده کنید، احتمالا مادربرد لپ تاپ شما آسیب دیده است. اگر آسیب به بخشی مانند ماجول حافظه که به راحتی قابل تعویض است ، وارد شده باشد، می توانید آن را جایگزین کنید. اما اگر نمی توانید ریشه ی مشکل را بیابید، اجازه دهید که یک فرد باتجربه این کار را با استفاده از نرم افزارهای عیب یاب انجام دهد و قسمت یا قسمتهای مشکل دار و یا کل مادربرد را تعویض کند. هارددرایو نیز مانند مانیتور بسیار به زمین خوردن حساس است. اگر هارددرایو بسیار آسیب دیده باشد، ابتدا سعی کنید که اطلاعات آن را باز گردانید. این کار را می توانید از طریق برنامه های بازیابی اطلاعات و یا کمک گرفتن از افرادی که می توانند اطلاعات را استخراج کنند، انجام دهید. بنابر میزان تواناییتان ، می توانید هارددرایو را خودتان تعویض کنید.

7. مراکز خدمات پس از فروش:
اگرچه می توانید برخی از آسیب هایی که گفتیم را برطرف کنید، اما گاهی اوقات آسیب های وارد شده به بخش های حساس مانند مانیتور یا مادربرد، نیاز به افراد حرفه ای دارند. در قدم اول، باید کتابچه راهنمای کامپیوترتان را بررسی کنید. کتابچه راهنما یا وب سایت سازنده ی لپ تاپ به شما در پیدا کردن ارائه دهنده گان مجاز خدمات پس از فروش کمک خواهد کرد. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا فروشگاهی که کامپیوترتان را از آن خریده اید، خدماتی ارائه می دهد یا خیر؟

عوارض کار کردن با کامپیوتر و جلوگیری از آن



عوارض کار طولانی مدت با کامپیوتر شامل ضایعات چشم، سردرد ، کمر درد و فشار در نواحی مچ دست ، شانه و گردن و دردهای گردن و شانه است که با خستگی شدید عضلات این ناحیه همراه است، دردهای مفصل آرنج، مچ، انگشتان و نهایتاً دردهای پشت و کمر می باشد.

فراموش نکنیدزمانی که در هنگام کار با کامپیوتر بدن بیش از حد به جلو خم شده باشد . شانه و عضلات گردن قادر به نگهداشتن وزن سر نیست و به یاد داشته باشید که بیشتر دردهای ناحیه گردن و پشت که هنگام کار با کامپیوتر عارض می شوند به دلیل قرار گیری نادرست بدن روی صندلی و پشت میز است .

جهت جلوگیری از درگیری عضلانی و اسکلتی موارد زیر را رعایت کنید:

۱- میز و صندلی خود را به شکل استاندارد انتخاب کنید.

۲- از میز، صندلی، مانیتور، صفحه کلید و موس به شکل صحیح استفاده کنید .

۳- انجام حرکات نرمشی ساده به صورت تمرین روزانه را فراموش نکنید.

حال به برسی موارد بالا می پردازیم :

صندلی مناسب برای پشت کامپیوتر چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟
۱- ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد. ارتفاع صندلی ، ۴۱ تا ۵۲ سانتی متر توصیه می شود.

۲- سطح نشیمنگاه صندلی باید دارای طول و عرض ۴۰ تا ۴۸ سانتی متر باشد.برای افراد چاق صندلی های پهن تر توصیه می شود.

۳- ضخامت تشک در حدود ۴ تا ۵ سانتی متر باشد و رویه آن از جنسی باشد که اصطلاحاً بتواند تنفس کند و لبه جلو صندلی، گرد و لبه بیرونی آن، نرم باشد.

۴- زاویه پشتی با تشک صندلی ، حداقل ۹۵ تا ۱۱۰ درجه باشد. ۵- عرض پشتی صندلی باید حداقل ۳۲ تا ۳۶ سانتی متر باشد.ارتفاع پشتی صندلی را نیز بین ۵۰ تا ۸۲ سانتی متر توصیه می کنند.صندلی باید در قسمت قرار گرفتن گودی کمر (ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ سانتی متراز پایین) داری یک قوس محدب و در قسمت پشت دارای یک قوس مقعر باشد.

۶- صندلی های مورد استفاده در کار با رایانه بهتر است دسته دار بوده و دسته آن با ارتفاع میز کار مطابقت داشته باشد. همچنین دارای ۵ چرخ بوده و چرخان باشد. شیب کف صندلی ۵ تا ۱۵ درجه برای تمایل به جلو و ۵ درجه تمایل به عقب را امکان پذیر سازد.


طریقه صحیح استفاده از میز، صندلی، مانیتور، صفحه کلید و موس :

ادامه مطلب ...

آشنایی با کد پستی



کدپستی
هرنشانی ازپنج قسمت عمده زیرتشکیل میشود:
1- نام کشور
2- نام مقصددرکشور
3- (گشت نامه رسانی) محدوده ای در داخل مقصد
4- نشانی گیرنده درداخل محدوده
5- نام گیرنده
دربرخی از کشورها از اعداد و یا حروف و یا اعداد و حروف (یاقسمتی از نشانí)بجای نوشتن نشانی استفاده میشودکه به ان کد پستی میگویند.
وضعیت کدپستی در دنیا
1- اکثر کشورها از علامت اختصاری به جای نام کشور استفاده می کنند.
2- هفتاد و پنج کشور نام مقصد را به کد تبدیل کرده اند
3- سی و هشت کشور نام مقصد و محدوده داخل ان را به کد تبدیل
کرده اند.
4- تعدادمعدودی ازکشورها از جمله فرانسه ،ایتالیا ،انگلیس و ....نشانی گیرنده رابه کد تبدیل کرده اند .
وضعیت کدپستی در ایران

1- (نام مقصد و محدوده د اخل آن)قسمت دوم و سوم نشانی مجموعاکدپستی پنج رقمی را تشکیل میدهند که با عدد یک از همدیگر تفکیک میشوند.
2- ازپنج رقم تشکیل شده است (نشانی گیرنده) قسمت چهارم که رقم اول سمت چپ آن در نقاط شهری شماره بلوک در گشت نامه رسانی وچهار رقم بعدی شماره سریال مکان درداخل بلوک است .
3- درنقاط روستایی رقم اول و دوماز سمت چپ کد نام آبادی در گشت نامه رسانی وسه رقم بعدی شماره سریال مکان درداخل آبادی است .
4- نوشتن نام گیرنده تنها در موادری که باید مرسوله به دست شخص بخصوصی برسد ، ضروری است.

موس انگشتی


برخی از مشخصات موس انگشتی :

 - راه اندازی آسان از طریق usb بدون نیاز به نصب.

 - بدون نیاز به موس پد. قابل استفاده حتی روی میز

 - طراحی ارگونومیک و مناسب جهت جلوگیری از آسیب و خستگی مچ دست

 - استفاده آسان بر روی دست چپ یا راست

 - دارای دو کلید راست و چپ و ویل (wheel) جهت بالا و پایین بردن صفحات

 - وزن بسیار پایین و کیفیت بالای بدنه و سیم

استفاده بسیار آسان برای رایانه های همراه (نوت بوک)

 - با دقت اپتیکال 1200dpi

 - تکنولوژی دیجیتال انکودر جهت حرکت روانتر و اصلاح لرزش حرکت

 - سازگار با تمامی نسخه‌های ویندوز و مک


موس انگشتی
موس انگشتی
موس انگشتی
موس انگشتی


رونمایی از سیمکارت بلوسل (آبی سل)





بلوسل سیم کارتی برای هواداران استقلال . در مراسمی از این آبی سل رونمایی شد و دو عدد از این سیم کارت به داوود رشیدی و علی فتح الله زاده هدیه داده شد. توضیحات بیشتر در ادامه مطلب موبفا قابل مشاهده هست.

http://dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_tnVGbgGYtJ1LeFxRBvrM.jpg

علی فتح‌الله‌زاده در مورد آبی‌سل توضیح می‌دهد.سرپرست باشگاه استقلال می‌گوید: «تعرفه مکالمات آبی‌سل به ازای هر پالس ۱۶۶ تومان است، در حالی که این رقم در مخابرات ایران چیزی حدود ۹۵ تومان به ازای هر پالس است.»علی فتح‌الله‌زاده ادامه می‌دهد: «نکته مهم در مورد آبی‌سل این است که اگر سیم کارت‌های داخلی را از کشور خارج کنیم، در هر جای دنیا که باشیم می‌توانیم با همان پالسی ۱۶۰ تومان مکالمه داشته باشیم، در حالی که اگر بخواهیم سیم کارت‌های مخابرات ایران را از کشور خارج کنیم، تعرفه هر پالس مکالمه چیزی حدود ۶۰۰ – ۷۰۰ تومان است. ما می‌خواهیم با این کار برای استقلال درآمدزایی کنیم و فکر می‌کنم استقلالی‌ها از این طرح حمایت می‌کنند.»فتح‌الله‌زاده در پایان می‌گوید: «آبی‌سل از انگلیس ساپورت می‌شود و آنتن‌دهی خوبی خواهد داشت.»

http://dl2.mobfa.org/ddll/www.Mobfa.Org_CzeLIM6YD2gu81B4Gf59.jpg

نانو سیم کارت




nano sim1 نانو سیم کارت

وقتی اپل آیفون ۴ را معرفی کرد به جای استفاده از سیم کارت های معمولی، سراغ «میکرو سیم کارت» رفته بود و اپراتورهای تلفن همراه هم میکروسیم کارت ها را در اختیار کاربران قرار دادند. در برخی کشورها مانند ایران هم میکروسیم کارت بسیار دیر ارایه شد اما این امکان وجود داشت که با بریدن بخش هایی از سیم کارت، از آن به عنوان میکرو سیم کارت استفاده کرد.
حالا در آیفون ۵ اپل سراغ یک نسل کوچک تر به نام «نانو سیم کارت» رفته که حدود ۳۰ درصد از میکرو سیم کارت هم کوچک تر است. فعلا برای کاربران ایرانی نمی دانیم که این بار هم با بریدن سیم کارت مشکل حل می شود یا اینکه باید منتظر ارایه نانوسیم کارت توسط اپراتورها بمانیم.

پیش شماره خطوط موبایل ایران



پیش شماره خطوط موبایل ایرانReviewed by --> آسمونی on Jan 25Rating:



پیش شماره تلفن همراه شهرهای ایران را میتوانید به صورت تفکیک شده استانی مشاهده نمایید ، پیش شماره موبایل استانها در اپراتور همراه اول به صورت ناحیه از ۱ تا ۸ می باشد:

ردیف

شماره ناحیه

پیش شماره

استانهای موجود در ناحیه

۱

ناحیه ۱

۰۹۱۱

استان گلستان، گیلان، مازندران

۲

ناحیه ۲

۰۹۱۲

استان تهران، البرز، زنجان، سمنان، قزوین، قم

۳

ناحیه ۳

۰۹۱۳

استان اصفهان، کرمان، یزد، چهار محال بختیاری

۴

ناحیه ۴

۰۹۱۴

استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل

۵

ناحیه ۵

۰۹۱۵

استان خراستان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان

۶

ناحیه ۶

۰۹۱۶

استان خوزستان، لرستان

۷

ناحیه ۷

۰۹۱۷

استان فارس، کهکلویه و بویر احمد، هرمزگان، بوشهر

۸

ناحیه ۸

۰۹۱۸

استان همدان، ایلام، مرکزی، کردستان، کرمانشاه

به جز شماره های بالا که مربوط به اپراتور اول یعنی همراه اول MCI (ارتباطات سیار TCI) می باشد

پیش شماره تلفن های همراه زیر از دیگر کد موبایل های ایران هستند که شامل سیم کارتهای اعتباری و دائم اپراتورهای مختلف بوده که به شرح ذیل میباشند :

۹ ۰۹۳۲ – شرکت تالیا ، Taliya (عرضه در کلیه شهرهای ایران)

۴ ۰۹۳۲ ، ۰۹۳۱ – اسپادان ، Spadan (عرضه در کلیه شهرهای ایران)

۰۹۳۴ – شبکه مستقل تلفن همراه کیش ، TKC (عرضه در جزیره کیش)

۰۹۱۰ ، ۰۹۱۹ - اپراتور اول ، همراه اول ، MCI (عرضه در کلیه شهرهای ایران)

۰۹۳۰ ، ۰۹۳۳ ، ۰۹۳۵ ، ۰۹۳۶ ، ۰۹۳۷ ، ۰۹۳۸ ، ۰۹۳۹ – اپراتور دوم ، ایرانسل ، Irancell (عرضه در کلیه شهرهای ایران)

۰۹۲۰ ، ۰۹۲۱ – اپراتور سوم ، رایتل ، تامین تلکام ، سازمان تامین اجتماعی ، Rightel (عرضه در شهرهای بزرگ ایران)


- تماس از خارج ایران به داخل ایران:

–> اگر شما در خارج از ایران هستید و قصد دارید با یک شماره موبایل در ایران تماس بگیرید، ابتدا کد ۰۰۹۸ را گرفته و سپس شماره موبایل شخص مورد نظر را بدون عدد ۰ بگیرید
برای مثال:  ******* ۹۱۲ ۰۰۹۸

اگر میخواهید شماره تلفن همراه یا ثابت خود را نیز به یک شخص خارجی بدهید مانند روش بالا عمل کنید.

 

- شناسایی محدوده شماره موبایل در ایران:

* خطوط همراه اول: (پیش شماره های این خطوط در بالا ذکر شده و میتوانید استان را بدانید) ، (سپس برای اطلاع از شهر مربوطه ، بر روی استان مورد نظر کلیک کنید)

* خطوط ایرانسل: (پیش شماره های این خطوط در بالا ذکر شده) ، (این خطوط در کلیه استان ها توزیع می شوند و امکان شناسایی محدوده وجود ندارد) – ( با توجه به اینکه خطوط ایرانسل به صورت دسته جمعی توسط خریداران عمده تهیه می شوند، لذا با گرفتن شماره مورد نظرتان ، با یک رقم بالا یا پایین در انتهای شماره، میتوانید از شخصی که آن شماره را جواب میدهد سوال کنید که شماره را از چه شهر یا منطقه ای خریداری نموده است! )

* خطوط رایتل: (پیش شماره های این خطوط در بالا ذکر شده) ، (این خطوط در استان های بزرگ توزیع شده و امکان شناسایی محدوده وجود ندارد)

* سایر خطوط: (پیش شماره های این خطوط در بالا ذکر شده) ، (این خطوط در محدوده های ذکر شده در بالا توزیع می شوند)

 

- شناسایی محدوده شماره موبایل سایر کشورها:

- اگر شما شماره ای دارید و میخواهید بدانید مربوط به کجاست، برای پیدا کردن مشخصات تلفن همراه یا ثابت در هر کجای دنیا کافیست روی آدرس زیر کلیک کنید و کد کشور، شهر و شماره کامل موبایل یا تلفن ثابت را بنویسید و کلید analyse را بزنید:

مثال: ۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷+ این شماره مربوط به خط موبایل داخل شهر تهران است. پس از وارد نمودن شماره طبق مثال، نام شهر در بخش city و نام کشور در بخش country و نام اپراتور در بخش network ظاهر میشود

در این روش چون کد ۹۱۲ به طور کلی برای استانهای تهران، البرز، زنجان، سمنان، قزوین و قم می باشد، اگر تلفنی که شما وارد نموده اید مربوط به استان قم باشد، در بخش city نام Qom نمایش داده میشود.

https://www.numberingplans.com//?page=analysis&sub=phonenr

 


- نحوه پیگیری مزاحم تلفنی خطوط همراه اول:

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول که مزاحم تلفنی دارند می توانند به مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استانها) مراجعه، و با ارائه اصل کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه جهت پیگیری اقدام نمایند.

 

- نحوه پیگیری مزاحم تلفنی خطوط ایرانسل:

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل که مزاحم تلفنی دارند می توانند به دفاتر رسمی ارائه خدمات ایرانسل مراجعه، و با ارائه اصل کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه جهت پیگیری اقدام نموده و یا با مراجعه به فرم اینترنتی شکایات نسبت به ارجاع و پیگیری درخواست خود اقدام نمایند.